5.2 C
București
miercuri, februarie 21, 2024
AcasăSanatate / HobbyLifestyleCe presupune o alimentație echilibrată în sezonul rece

Ce presupune o alimentație echilibrată în sezonul rece

Date:

Articole asemanatoare

Ce poți vizita în Anglia?

Anglia este o țară bogată în istorie, cultură și...

Ce să mănânci atunci când ai gripă sau esti racit

Mulți români ajung în această perioadă să treacă pragurile...

Ce preparate delicioase poți pregăti din resturi

Sunt sfătuiți să nu mai aruncăm atât de multă...

Ce ceaiuri sunt mai bune atunci când ești răcit

Sezonul rece a început în forță, iar vremea de...

Dacă pe timpul sezonului cald nu este prea dificil să ai un stil alimentar sănătos, deoarece avem la dispoziție o mulțime de fructe și legume proaspete. Lucrurile se complică puțin atunci când iarna își intră în drepturi, dar nici acum nu ar trebui să fie prea dificil, dacă vei ține cont și de recomandările noastre pentru tine.

Consumă legume și fructe de sezon

Pe cât posibil, nu renunța la fructe și legume, și îndreaptă-ți atenția către cele de sezon, deoarece acum sunt pline de vitamine, minerale, nutrienți și fibre de care organismul are nevoie.

Proteine bune

Proteinele ne ajută să ne simțim mai sătui, și în același timp ne susțin masa musculară. Asta nu înseamnă că trebuie să le folosești pe cele grase, ci dimpotrivă. Carnea slabă de pui sau de curcan, peștele, ouăle, produsele lactate și leguminoasele sunt cele mai bune surse de protein pentru organism.

Cereale integrale

Fiind iarnă, avem nevoie și de cereale, parcă mai mult decât pe timpul verii. Optează pentru cele integrale, deoarece sunt surse excelente de fibre și carbohidracși complecși, ceea ce te ajută să fii mereu plin de energie și te fac să te simți mai sătul.

Gustări sănătoase, și foarte delicioase

Pe perioada iernii parcă simțim mai mult decât oricând nevoia de a ronțăi ceva. Nu te repezi la chipsuri sau covrigei sărați, ci optează pentru acele gustări sănătoase. O mână de oleaginoase sunt mai mult decât suficiente, puține fructe uscate sau chiar legume tăiate în bețișoare subțiri.

Hidratează în mod corect

De cele mai multe ori, unii dintre noi nu acordăm importanța cuvenită hidratării pe perioada sezonului rece. Ceaiuri calde și neîndulcite, apă, infuzii de plante sunt de neînlocuit acum. În plus, nici nu îți aduc multe calorii goale, de care chiar nu ai nevoie.

Suplimente alimentare naturale

Iarna stăm ceva mai slab la capitolul vitamine și minerale pe care le putem obține cu ajutorul alimentației, și nici soarele nu este prea prezent. Așa că, pentru a suplini eventualele carențe, anumite suplimente alimentare naturale sunt indicate acum, și poți apela cu încredere la ele.

Alimente bogate în Omega-3

Acizii grași Omega-3 sunt esențiali pentru o stare de bine. Profită de faptul că în această perioadă avem o preferință pentru mâncărurile de suflet și introdu în fieta ta multe surse de acizi grași omega-3, precum somonul, macroul, heringul, sardinele tonul, nucile și semințele de in. Găsești pe internet multe rețete care să fie pe placul tău și din care te poți inspira, iar consumul de acizi grași omega-3 contribuie la sănătatea inimii și a creierului și pot contribui la controlul greutății corporale.

Supele și ciorbele nu trebuie să-ți lipsească

Pentru a te simți sătul, să te încălzești și să-i oferi și organismului substanțele nutritive necesare pentru a face față cu brio provocărilor sezonului rece, supele și ciorbele nu trebuie să îți lipsească. Îmbogățește-le și cu un plus de condimente, și chiar și micii mofturoși vor fi cuceriți de gustul lor.

Odihnă suficientă

Profită de faptul că este iarnă și încearcă să îți rezolvi acum problemele cu insomnia. Este cel mai bun moment pentru a-ți crea o rutină de somn, culcă-te și trezește-te la aceeași oră, chiar dacă este sfârșit de săptămână. Vei vedea că organismul tău se simte mult mai bine dacă procedezi așa, și aceasta te va ajuta să scapi de multe dintre problemele de sănătate care nu îți dădeau pace.

Dulciuri sănătoase

Cu toții simțim nevoia de ceva dulce, mai ales după ce ai intrat în casă, din frigul de afară. Nu este nevoie să te duci la frigider și să devorezi o ciocolată întreagă, ci mai bine să îți pui talentele culinare la încercare și să prepari dulciuri sănătoase. Există multe rețete pe internet de acele dulciuri sănătoase pe care le poți consuma chiar și când suferi de diabet, care sunt indicate și celor mici și care sunt perfecte acum, când iarna își face de cap. Nu trebuie să ieși din iarnă cu multe kilograme în plus, da?

Fără băuturi alcoolice

Chiar dacă ai impresia că alcoolul te ajută să te încălzești mai repede, să știi că nu este deloc așa. Dimpotrivă, te vei deshidrata mai repede și nici nu îți oferă vreun efect benefic. Pe cât posibil, evită consumul de băuturi alcoolice, dar un pahar de vin fiert, cu multe condimente, miere și coajă de portocale merge, ca o excepție în zilele de Sărbătoare.

O alimentație variată

Pentru a nu te plictisi mereu de aceleași preparate, fie ele sănătoase și de care ești conștient că îți fac mult bine, încearcă să mai variezi puțin lucrurile. Din fericire, nu te poți plânge că nu găsești ingrediente pentru anumite rețete mai exotice și care să fie pe placul tuturor, fiind în același timp și surse de vitamine, minerale și fibre.

Lasă organismul să îți transmită ce are nevoie

Nu este deloc o exagerare, dacă ești atent, vei învăța să descifrezi semnalele pe care organismul tău ți le trimite pentru a-ți spune dacă are nevoie de ceva anume, sau ești pe drumul cel bun. Încearcă să înțelegi că nu există un anume stil alimentar sau o soluție general valabilă pentru toată lumea. Noi doar ți-am oferit unele indicații, puncte de pornire, iar tu le vei adapta în funcție de preferințele tale, obiceiurile alimentare și stilul de viață. Eventual, poți cere oricând și sfaturi de la medicul tău sau de la un specialist în nutriție.

Articole recente

web design itexclusiv.ro